0

fredag en vanlig måndag

Vi är ute på kvällsrundan, Domino och jag. Han har fått ett fint vintertäcke av svärmor. Med reflexer. Han stod som förstenad först, ville inte ta ett steg. Nu verkar han ha glömt hur obehagligt det är att ha kläder på sig och struttar runt för fullt. 

Vi har haft en riktig fredagkväll, denna arma måndag. Jag lagade auberginerullar i ugn, med tunnbröd och färsk spenat till. Kommer bli gott men svårt att äta på jobbet imorgon. Vi hade över svärföräldrarna också, åt kakor och tittade på hur fint det blivit hemma. 

Sist har Andreas och jag legat framför brasan. Han med en film och jag med en bok. Jag kan ju tyvärr inte komma till ro framför filmer. Det  spritter i kroppen. Då funkar det bättre att måla naglarna, skrolla på mobilen, läsa en bok och avsluta med denna promenad. 

Kommentera här: